اخبار سوریه/

توصیه نبیه بری به ویلیام هیگ / تلفات سنگین تروریستها در عملیات ارتش سوریه

توصیه نبیه بری به ویلیام هیگ / تلفات سنگین تروریستها در عملیات ارتش سوریه

تاکید رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت حمایت اروپایی ها از جمله انگلیس از حل سیاسی بحران سوریه،ادامه محکومیت انفجار هولناک اخیر دمشق و تلفات سنگین تروریستها در عملیات ارتش سوریه از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان خطاب به ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس که به لبنان سفر کرده است، گفت : انگلیس و اتحادیه اروپا باید از گفتگو و راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه حمایت کنند.

روز گذشته، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در بیروت دیدار کرد که طی آن اوضاع لبنان و منطقه مورد بررسی قرار گرفت. نبیه بری در این دیدار تاکید کرد حمایت از راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه، منطقه و لبنان را از آنچه خطرناک تر  است، دور نگه خواهد داشت.

این در حالی است که ویلیام هیگ در ادامه مواضع مداخله جویانه کشورش، خواستار کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شد.

از سوی دیگر عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان هم در گفتگو با شبکه روسیاالیوم تاکید کرد امنیت و ثبات سوریه به مفهوم امنیت و ثبات منطقه است. منصور بار دیگر بر موضع ثابت کشورش در خصوص سوریه مبنی بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران این کشور از طریق گفتگو میان سوریها به دور از هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد.

خبر دیگر اینکه شبکه الاخباریه گزارش داد اسلواکی انفجار تروریستی روز پنجشنبه در خیابان الثوره دمشق را که بیش از 50 کشته و 200 زخمی به جا گذاشت، محکوم و بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه نیز تاکید کرد.

از سوی دیگر، ائمه جمعه شهرهای مختلف سوریه امروز با محکوم کردن جنایت اخیر تروریستهای سلفی در دمشق تاکید کردند اسلام از این اقدامات جنایتکارانه که مردم را هدف قرار می دهد، بیزار است.

تلویزیون سوریه نیز از تلفات سنگین گروههای تروریستی در ادامه عملیاتهای گسترده ارتش سوریه برای پاکسازی کشور از وجود آنها و نیز خنثی شدن تلاش تروریستها برای نفوذ به داخل سوریه از سمت لبنان خبر داد.




 

کد خبر 2003845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha